AFB Feeds

27 August 2017

BIBIKKU LARI PART I

Bibik ku lari !!!!

Baru saya tahu macam mana perasaan bila bibik lari. 
Hard to explain how the feeling was but all in all what i need is just, redha.

Welllll, Kak Yani bukanlah bibik yang perfect, yang mampu jaga rumah sekangkang kera ni sebersih-bersihnya. Kabinet tv berhabuk juga, bilik air berdaki juga dan dapur berminyak juga.
Tapi ntah kenapa datang pula rasa sedih bila tengok bakul bajunya dah kosong.  Nak meraung rasanya masa tu.  Over kan ?

Kak Yani pada saya bukanlah macam Indon kampung yang kuno yang tak tahu apa-apa..dia nampak moden dan bijak, sedikit sebanyak boleh berbahasa Inggeris malah boleh mengajar Abang Abin buat homework. 

Di rumah, kalau ada lelaki bukan mahram di rumah, tudungnya litup sekali. Sembahyangnya, alhamdulillah...walaupun kadang-kadang dilaksana di lewat waktu, tetap terlaksana. 

Tapi, siapa sangka kann. Lari tetap lari dan curi tetap curi.  Typical bibik sangat. Mungkin sebab dia lari di hujung bulan dan belum terima gaji.  Jadi duit dan barang-barang yang dicuri itulah dianggap gaji. 

Ni senarai barang-barang yang dicuri :

- RM500 ++ dari tabung abang abin
- jam tangan Alain Delon
- handset Samsung rosak
- handset Lenovo yang masih berfungsi
- 2 beg nursery
- shawl dark blue glitter
- helmet buruk

Campur-campur semua nilai barang-barang tu, mungkin setaralah agaknya dengan gaji dia atau mungkin juga lebih.

Pertama kali saya mengambil bibik dan mungkin terakhir kali. Huhuhu...Serik !! Terbayang duitku yang dibayar pada agent dulu terbang melayang-layang.

Mudah-mudahan Allah ganti sesuatu yang jauhhhhhhhh lebih baik sebaik-baiknya atas sebab dugaan ini..in shaa allah.

Apa-apapunnnnn, saya sangat-sangat bersyukur bibik ku lari sewaktu anak-anak dengan saya, tidak ditinggalkan sendirian macam yang sesetengah bibik lakukan..

Syukur.

Meh nak up gambar bibik sekali.

No comments:

Post a Comment

Copyright FINA NAWAWI