AFB Feeds

03 September 2018

RAHSIA TIGA WANITA BEBAS DARI SAKIT LUTUT

Sakit lutut di kalangan wanita merupakan perkara biasa terutamanya yang telah berusia.  Atas keprihatinan anak-anak, penyakit lutut mereka ini berjaya disembuhkan.  Nak tahu apa rahsianya ?  Baca tiga kisah di bawah.

KISAH 1 : BERAT TURUN 8 KG DAN SAKIT LUTUT PULIH SELEPAS AMALKAN VIVIX


Kredit : Puan Nuraini Md Jali


Asalnya dulu pertama kali Anie beli Vivix adalah untuk makan sendiri.  Tapi lepas tengok mak tak macam biasa, kurang bergerak macam selalu. Rupanya mak tengah sakit lutut, sampai mak terpaksa solat duduk, nak bergerak ke sana sini pun susah.  Bayangkanlah tengok muka mak menahan sakit, bila nak ubah kedudukan dari duduk kepada berdiri, sedih sangat.  Anie pun terus hadiahkan Vivix untuk mak.

Alhamdulillah dua minggu mak konsisten minum Vivix, mak dah rasa kurang sakit. Mak memang seorang ibu yang aktif.  Jenis tak boleh duduk diam je walaupun umur dan 58 tahun.  Berita yang paling best buat anie ialah mak dah boleh sembahyang seperti biasa, tak perlu duduk lagi.  Boleh la pegi masjid berjemaah.

Sebulan mak amalkan Vivix, masa tu Aidilfitri, mak bagitahu berat mak turun hampir 8 kg.  Patutlah ramai sedara mara dan kawan-kawan mak yang teguk mak nampak kurus, makin lawa.  Apa rahsianya ? Mak pun jawab, "Minum la Vivix"

Itulah kisah pertama Anie tentang Vivix.  Bersyukur sangat mak memang tiada masalah kesihatan lain.  Sehingga sekarang, mak masih lagi konsisten minum Vivix.  Tiada lagi masalah sakit lutut.  Terima kasih Allah. Terima kasih Shaklee.

KISAH 2 : MAK SEMAKIN BERTENAGA DAN TAK SAKIT-SAKIT LUTUT LAGI


Kredit : Puan Manja Scha Min'z


Mak memang seorang yang kuat bekerja.  Masalahnya, dia kerap mengadu sakit-sakit lutut dan susah nak solat berdiri.  Bila bangun pagi, kaki sakit sangat-sangat.  Setelah akak perkenalkan Vivix pada mak, siap beli promo beli 6 percuma 1 dan mak konsisten ambil, akhirnya mak dah tak sakit-sakit lagi.  Walaupun mak dah berusia 67 tahun, tapi mak memang nampak semakin cergas dan customer selalu ingatkan mak ini berusia 50 tahun.  Mak nampak semakin sihat, solat pun dah tak perlu guna kerusi.  Bebas dari sakit lutut dan awet muda.

KISAH 3 : KESAN SAMPNGAN PERANCANG KELUARGA (DEPO) HILANG SELEPAS AMALKAN SUPPLEMEN SHAKLEE

Kredit : Puan Siti Lailatul Qadr


Assalamualaikum. Nama saya Siti Lailatul Qadr. Saya merupakan seorang pekerja swasta. Saya ingin kongsikan pengalaman saya yang mengalami beberapa kesan sampingan selepas mengamalkan suntikan perancang keluarga.

Saya merupakan seorang isteri dan juga ibu kepada 2 orang cahaya mata lelaki. Saya merasakan diri saya seorang yang bertuah kerana diberikan Allah nikmat melahirkan anak secara normal (anak pertama) dan kaedah pembedahan (anak kedua). Walaupon kebanyakan wanita akan berasa gerun dengan perkataan ‘czer’, tetapi saya menganggap ianya adalah rezeki buat saya kerana dapat melalui kedua-dua pengalaman bersalin yang sangat berharga.

Oleh kerana saya telah melahirkan anak kedua secara pembedahan (czer), saya dan suami merancang untuk menjarakkan kehamilan yang seterusnya. Setelah berbincang, kami sepakat untuk mengambil suntikan perancang keluarga atau lebih dikenali sebagai suntikan DEPO. Suntikan ini sangat terkenal di kalangan wanita yang ingin merancang kehamilan dan ianya dilakukan 3bulan sekali.

Saya mendapatkan suntikan depo yang pertama di klinik kesihatan sekitar April 2017. Setelah beberapa minggu, saya mendapati diri saya kerap mengalami sengal-sengal badan dan sakit lutut secara tiba-tiba. Pada mulanya saya menganggap ianya adalah sakit badan yang biasa-biasa memandangkan saya perlu bekerja dan menguruskan hal rumah tangga setiap hari. 

Kemudian, saya meneruskan dengan suntikan depo yang kedua sekitar Julai 2017. Keadaan yang sama berlaku terhadap diri saya. Masalah sengal-sengal badan dan sakit lutut yang kerap berlaku menyebabkan saya stress. Suami juga pelik kerana sebelum ini saya tidak pernah mengadu sakit-sakit badan kepadanya. Saya juga mengalami gangguan haid sepanjang saya menggunakan suntikan depo. Saya bertambah stress.

Setelah berbincang, saya dan suami memutuskan untuk tidak meneruskan lagi suntikan depo yang ketiga. Saya tahu bahawa masalah yang saya hadapi seperti sengal-sengal badan, sakit lutut dan haid terganggu merupakan kesan sampingan akibat suntikan depo yang saya ambil. Suntikan tersebut telah menyebabkan hormon saya menjadi tidak stabil dan saya nekad untuk berhenti daripada mengambil suntikan depo lagi.

Sebulan lebih berlalu, selepas berhenti mengambil suntikan depo saya beranggapan semuanya akan kembali normal, tetapi malangnya anggapan saya salah. Saya tetap mengalami sengal-sengal badan dan sakit lutut. Haid juga masih tidak datang hampir 8 bulan! Saya mula mencari alternatif lain seprti berurut tetapi kesannya masih sama. Akhirnya, saya sedar semua yang terjadi berpunca dari hormon yang tidak stabil dalam badan dan saya nekad untuk detoks badan saya.

Memandangkan saya merupakan seorang ahli Shaklee yang sah, saya faham setiap fungsi produk dan kebaikannya. Saya mula minum Vivix dan makan Alfafa untuk detoks badan saya memandangkan kedua-dua produk ini ialah agen detoks terbaik. Kemudian, saya teruskan dengan GLA Complex untuk stabilkan kembali hormon dalam badan. Saya juga mengamalkan BComplex, Omega Guard dan Ostemetrix setiap hari untuk bantu mengurangkan sengal-sengal badan dan sakit lutut yang saya alami.

Setelah dua bulan konsisten mengamalkan supplemen Shaklee ini, alhamdulillah badan saya kembali cergas. Saya tidak lagi mengalami sakit lutut dan paling menggembirakan haid saya kembali normal. Saya tahu setiap perancang keluarga mempunyai kesan sampingan berbeza bergantung pada tahap keupayaan badan seseorang. Saya sangat bersyukur kerana telah berjumpa penyelesaian kepada masalah yang saya hadapi dengan izin Allah jua. Alhamdulillah, terima kasih Shaklee.

BAGAIMANA VIVIX BERFUNGSI UNTUK SAKIT LUTUT


Vivix membantu memberikan nutrisi, mengurangkan radang dan menghalang sel radikal bebas yang boleh menyebabkan lutut atau sendi bertambah sakit.

Untuk kesan yang lebih optimum, disarankan supaya Vivix diambil bersama OMEGA GUARD dan OSTEMATRIX.

OMEGA GUARD : Berfungsi untuk mengurangkan inflamasi, mengurangkan keradangan dan bertindak sebagai pelincir.  

OSTEMATRIX : Berfungsi untuk menjaga kesihatan tulang dan ligamen, menguatkan tulang dan mengurangkan gejala osteoporosis.


PEMBELIAN VIVIX


Pembelian Vivix dengan harga jimat, boleh klik VIVIX UNTUK SAKIT LUTUT.

Pembelian Vivix dengan menggunakan kad debit atau kredit, klik rajah di bawah.


Your Shaklee Leader,

Fina Nawawi,012-538 9844


2 comments:

Copyright FINA NAWAWI